Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

Spotřeba Mazdy 6 2.0 MZR / 2.0 MZR-CD

Zháňate dobrého mechanika, garáž? Potrebujete odbornú radu? Skúste sa spýtať tu...

Re: Spotřeba Mazdy 6 2.0 MZR / 2.0 MZR-CD

Poslaťod majki » Str Máj 07, 2008 10:13 pm

Njn, dlouha leta se na spotrebni benziny tezce sralo, Evropa bahnila po dieselech (nekde jsem cetl, ze v Rakousku az 70% novych aut jsou diesely) a benziny na to doplatily... Venovat takovy prachy a vyzkum benzinum, tak je vzduch cistejsi... (ted nenarazim na CO2, ale hlavne na NOx a prachove castice).
Bohuzel si myslim, ze pridani turba toho zas az tolik neresi, je to dalsi mnohdy celkem poruchova soucastka, nicemene jsem zvedavy, jake budou ty nove ani ne litrove preplnovane maloobjemaky Fiatu, pac jestli dostoji slibum a opravdu ma ten mensi z nich zrat na okreskach pohych 3.5l, tak to klobouk dolu...
Fabbrica Italiana Automobili Torino
Obrázok užívateľa
majki
Administrator VIP 2009
Administrator VIP 2009
 
Príspevky: 11830
Registrovaný: Str Apr 28, 2004 9:28 pm
Bydlisko: metropolitan
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod PVD » Str Máj 07, 2008 10:19 pm

1) turbo je poruchový - ovšem i v dieslech..
2) ano, souhlasím s tebou, taky nemůžu diesly ani cítit (z venku)
3) 3,5l psanou, ovšem když se podívám kolik píšou M2 a za kolik ve skutečnosti se dá jet (ideální trasa, 2/3 z nádrže kolem 100km/h na pětku a spotřeba 6,2), tak tomu moc nevěřím.. ;)
Mazda2 1.3 MZR 75k CE Pro Obrázok
PVD
Prispievateľ
 
Príspevky: 144
Registrovaný: Sob Mar 15, 2008 11:54 am
Bydlisko: Stará Boleslav

Poslaťod dabel » Str Máj 07, 2008 10:28 pm

PVD píše:takže když porovnáš grafy tak průměrný benzín je línější i ve vyšších otáčkách oproti modernímu dieslu..

Nesuhlasim. Krutiaci moment = vykon/otacky. Cize auto s krutiacim momentom 300Nm pri 2000 otackach bude v danom momente tahat rovnako, ako auto s krutiacim momentom 150Nm pri 4000 otackach.

PS: Mam sice maximum len 227Nm, ale na dialnici som mal lepsie zrychlenie ako 2.7TDI s 380Nm v Audi A6 (tlacil sa, tlacil, tak som mu holt predviedol - ked prisla rozkopavka a spomalil som, tak ma napokon s vitazoslavnym pocitom "ofukol")
dochodcovsko-kolotocarsko-taxikarsko-cigansky nemecky vyrobok + japonska polo-elektricka ('19 E53AMG + '20 RX450hL)
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7476
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

Poslaťod MrSix » Štv Máj 08, 2008 12:12 pm

dabel píše:
PVD píše:takže když porovnáš grafy tak průměrný benzín je línější i ve vyšších otáčkách oproti modernímu dieslu..

Nesuhlasim. Krutiaci moment = vykon/otacky. Cize auto s krutiacim momentom 300Nm pri 2000 otackach bude v danom momente tahat rovnako, ako auto s krutiacim momentom 150Nm pri 4000 otackach.

PS: Mam sice maximum len 227Nm, ale na dialnici som mal lepsie zrychlenie ako 2.7TDI s 380Nm v Audi A6 (tlacil sa, tlacil, tak som mu holt predviedol - ked prisla rozkopavka a spomalil som, tak ma napokon s vitazoslavnym pocitom "ofukol")


V podstate mas pravdu, a uz som to tu par krat aj ja vravel. Veta "diesel ma dvojnasobny krutiaci moment" nema ziadnu vypovedaciu hodnotu, pokial sa ten krutiaci moment neporovnava ekvivalentny pri rovnakych otackach. Takze je pravda, ze 300Nm pri 2000rpm je zhruba to iste, co 150Nm pri 4000rpm.

Este taky maly detail, v tom vzorci na prepocet nie su otacky. Spravne je to:
Vykon[W] = KrutiaciMoment[Nm] * UhlovaRychlost[rad/s]
Mazda6/Sport, CD143, Plusline (2007)
Mazda6/SportCombi, G194, Revolution (2019)
MrSix
Prispievateľ
 
Príspevky: 486
Registrovaný: Ned Dec 30, 2007 7:33 pm

Poslaťod dabel » Štv Máj 08, 2008 12:26 pm

Tie otacky tam predsa su - vzdy som vychadzal zo vzorca:
vykon = krutiaci moment * otacky

a z toho som odvodil, ze 300Nm*2000rpm == 150Nm*4000rpm. Inak povedane: Auto s krutiacim momentom 300Nm/2000rpm ma v tychto 2000 otackach identicky vykon ako iny motor prave krutiaci 4000rpm, ak ma krutiaci moment 150Nm/4000rpm.
Faktom ale je, ze ide viac-menej o vykon na klukovej hriadeli a nie o realny vykon preneseny na cestu kolesami.
dochodcovsko-kolotocarsko-taxikarsko-cigansky nemecky vyrobok + japonska polo-elektricka ('19 E53AMG + '20 RX450hL)
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7476
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

Poslaťod PVD » Štv Máj 08, 2008 12:27 pm

Omlouvám se, projevila se má neznalost, ovšem přesto nevím tedy proč při ten diesel prostě zamáčkne do sedaček více... :D
Mazda2 1.3 MZR 75k CE Pro Obrázok
PVD
Prispievateľ
 
Príspevky: 144
Registrovaný: Sob Mar 15, 2008 11:54 am
Bydlisko: Stará Boleslav

Poslaťod dabel » Štv Máj 08, 2008 12:28 pm

PVD: diesel nema nic-nic-nic, kym sa neroztoci turbo a potom zraaaaaazu silny zaber (tych 300Nm...). Benzin ma skor rovnomerny nastup vykonu, cize clovek to tak neciti.
dochodcovsko-kolotocarsko-taxikarsko-cigansky nemecky vyrobok + japonska polo-elektricka ('19 E53AMG + '20 RX450hL)
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7476
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

Poslaťod MrSix » Štv Máj 08, 2008 1:52 pm

Tie otacky tam predsa su - vzdy som vychadzal zo vzorca:
vykon = krutiaci moment * otacky

Tie otacky tam nie su, je tam uhlova rychlost. A tu vypocitas: UhlovaRychlost[rad/s] = 2*Pi*otacky[/min]/60
Ak to uz chces mat v jednom vzorci, tak spravne je:

Vykon[W] = KrutiaciMoment[Nm] * 2 * Pi * Otacky[/min] / 60

Inak povedane: Auto s krutiacim momentom 300Nm/2000rpm ma v tychto 2000 otackach identicky vykon ako iny motor prave krutiaci 4000rpm, ak ma krutiaci moment 150Nm/4000rpm. Faktom ale je, ze ide viac-menej o vykon na klukovej hriadeli a nie o realny vykon preneseny na cestu kolesami.

To je pravda. Je to vykon, ktory sa aj po sprevodovani zachovava (priblizne, neuvazujuc straty), nie krutiaci moment (ten sa deli/nasobi prevodovym pomerom)...

PVD: diesel nema nic-nic-nic, kym sa neroztoci turbo a potom zraaaaaazu silny zaber (tych 300Nm...). Benzin ma skor rovnomerny nastup vykonu, cize clovek to tak neciti.

Ano, toto je konecne spravne pomenovany rozdiel v tahu atmosferickeho benzinoveho a preplnovaneho naftoveho motora...
Mazda6/Sport, CD143, Plusline (2007)
Mazda6/SportCombi, G194, Revolution (2019)
MrSix
Prispievateľ
 
Príspevky: 486
Registrovaný: Ned Dec 30, 2007 7:33 pm

Poslaťod Sedvo » Štv Máj 08, 2008 8:15 pm

PVD píše:1) turbo je poruchový - ovšem i v dieslech..
2) ano, souhlasím s tebou, taky nemůžu diesly ani cítit (z venku)
3) 3,5l psanou, ovšem když se podívám kolik píšou M2 a za kolik ve skutečnosti se dá jet (ideální trasa, 2/3 z nádrže kolem 100km/h na pětku a spotřeba 6,2), tak tomu moc nevěřím.. ;)


Turbo poruchové? Pokud se k němu člověk chová tak jak má, tak poruchové není. Také záleží kdo to turbo vyrábí, pokud je to Garret či KKK, tak se není čemu divit 90% produkce pro celý svět. Ale jsou tu turba IHI (Mitsubishi), která jsou extrémně spolehlivá (proto je používá BMW, Mazda, Subaru WRC atd.).

Dnes jsem to ukázalo Socomanovi, jak jsme jeli do němec a zpět. Vždy když jsme zastavili nechal jsem bobinu (svojí M6) vydýchat a také aby se ochladilo turbo. Ikdyž je chlazené ještě vodou. A už má 150000 km a je pořád ve výborné kondici, i podle plnícího tlaku, který vytváří.

Já nemůžu cítit ani naftu ani benzín.
Mazda 6 2.0 MZR - CD GTA Obrázok
Obrázok užívateľa
Sedvo
NadMazďák
 
Príspevky: 3333
Registrovaný: Sob Mar 04, 2006 7:25 pm
Bydlisko: Klobouky u Brna
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod dabel » Pia Máj 09, 2008 6:04 pm

MrSix píše:Vykon[W] = KrutiaciMoment[Nm] * 2 * Pi * Otacky[/min] / 60

Super, dik za presny vzorec!
dochodcovsko-kolotocarsko-taxikarsko-cigansky nemecky vyrobok + japonska polo-elektricka ('19 E53AMG + '20 RX450hL)
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7476
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

Predchádzajúci

Späť na Potrebujem poradiť, zohnať...

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť