Stránka 2 z 5

Re: Spotřeba Mazdy 6 2.0 MZR / 2.0 MZR-CD

PoslaťNapísal: Pon Máj 05, 2008 4:11 pm
od majki
Mno, pokud ma i ta 2.2 TDCi takove reakce na plyn jako Focus, tak bych mozna i rychleji podradil a vyrazil v pred nez cekat, az se plyn rozhodne prilit naftu do valcu :ho: . Ale jak jsem dobre pochopil cestovani taty, tak pro nej bude ten diesel nejlepsi volba, na takovehle klidne jezdeni bohate staci a i ten vykon je tak akorat. Nezapominej, ze nova M6 je o 35kg lehci, ma mensi aerodynamicky odpor, je snizena a ma komplet zakrytovan spodek, coz vsechno dava plus dobre jizde.

Re: Spotřeba Mazdy 6 2.0 MZR / 2.0 MZR-CD

PoslaťNapísal: Pon Máj 05, 2008 4:14 pm
od MrSix
majki píše:PS: Co mate porad s tim zatahem? Ja tomu na chut fakt neprisel, protoze treba ta 1.6 ve Focusu zacne pri 1700 ot tahnout a ve 3500 nastane konec a tradaaaaa...kdezto benzin sice nastoupi az v cca 2500, ale tahne krasne az do 5-6tisic a to je parada, s tim si clovek krasne vyhraje...

Krasny priklad toho, ze oba tie motory maju +/- rovnaku dynamiku: oba tahaju asi tak na dvojnasobok pociatocnych otacok. Ci je to zo 1700 do 3500, alebo z 2500 na 5000, to je fuk. Su totiz rozne sprevodovane. Ak maju oba pri pociatocnych otackach rovnaku rychlost, "uvadnu" tiez pri dosiahnuti zhruba rovnakej rychlosti auta (bez preradenia)...

Re: Spotřeba Mazdy 6 2.0 MZR / 2.0 MZR-CD

PoslaťNapísal: Pon Máj 05, 2008 4:21 pm
od majki
Ja napisal 5-6 schvalne, pretoze niektore benziny tiahnu od 2 do 5.5, niektore od 2.5 do 6 apod.
A je rozdiel, aby ti motor tahal po dobu 1800 otacok alebo po takmer dvojnasobnu dobu 3500 otacok, no nie?

Ja nehovorim, ze diesel je spatny, na urcite vyuzitie je lepsi ako benzin, a to plati aj obracene..

Re: Spotřeba Mazdy 6 2.0 MZR / 2.0 MZR-CD

PoslaťNapísal: Pon Máj 05, 2008 4:36 pm
od TomAnt
Hej hej, to bol zaujimavy prepocet s tym dvojnasobkom povodnych otacok :)
Ak by sme to prehnali, tak by to malo byt to iste, ak by auto tahalo od 750 do 1500, pripadne od 500 do 1000, hm? Alebo ako RX-8 od 4000 do 8000?

Nesporna vyhoda dizlu je v ovela mensej citlivosti na "tazku nohu". T.j. rozdiel v spotrebe pri lahjek a tazkej nohe pri disli je minimalny, kym pri benzine radikalny...

Re: Spotřeba Mazdy 6 2.0 MZR / 2.0 MZR-CD

PoslaťNapísal: Pon Máj 05, 2008 4:41 pm
od PVD
a právě o to jde.. pro stejné reakce musíš mít benzín vytočený... což je vyšší spotřeba. a to je celý..
jinak dokud byl původní plyn, tak bys skutečně podřazovat nemusel (zejména na 4tý stupeň - ten je dokonalý, bo bere klidně od 55km/h do 100km/h bez problémů - ideální na předjíždění).. s novým plynem, který je strašně tuhý a tímpádem nepříjemný a namáhavý je to horší.. ;)

Re: Spotřeba Mazdy 6 2.0 MZR / 2.0 MZR-CD

PoslaťNapísal: Pon Máj 05, 2008 6:54 pm
od Sedvo
majki píše:Mno nevim, zda pri najezdu 36tkm, dnesni cene nafty, vyssi cene garancnich prohlidek a priplatku za diesel se to jeste vyplati...otazkou je, jak dlouho si ho chcete nechat, ze :)


Při proběhu 36000 km se to ještě vyplatí, příplatek je jenom 20000,- kč a vyšší cena garanční prohlídky - snad jedině díky tomu, že je potřeba více oleje a dražší filtr.

Re: Spotřeba Mazdy 6 2.0 MZR / 2.0 MZR-CD

PoslaťNapísal: Pon Máj 05, 2008 7:32 pm
od majki
Priznam se, nekoukal jsem do ceniku :oops , jestlize je to jen 20tkc, tak je to neco jineho, u M2 ma byt priplatek za diesel 54tkc, nejak jsem si v duchu myslel, ze je to podobne.

Re: Spotřeba Mazdy 6 2.0 MZR / 2.0 MZR-CD

PoslaťNapísal: Pon Máj 05, 2008 7:49 pm
od PVD
Majki: no rejpnu si - stačí číst pořádně :)
PVD píše:.... po dejme tomu 3letech vrátí 20000Kč rozdílu. ......

Gib píše:Ahoj, nieco o spotrebe pisem na: http://moje.auto.cz/GuitarsHero/mazda6-wgn.html

díky za odkaz. měl jsem tu recenzi nachystanou na přečtení už dříve, ale dneska jsem si řekl, že musím přečíst. Super recenze a hlavně mnoho věcný a užitečných připomínek. Věřím, že budeme s novou Mazdou 6 Combi také tak spokojeni.. ;)

Re: Spotřeba Mazdy 6 2.0 MZR / 2.0 MZR-CD

PoslaťNapísal: Pon Máj 05, 2008 8:01 pm
od Sedvo
To si myslím, že mazda neukočíruje, protože všichni budou chtít naftu, kvůli tak malému rozdílu a nebudou stačit nafťáky vyrábět.

Jinak počítal jsem náklady na 30000 km/ročně a pravidelný servis (máme doma benzín i naftu, takže vím přibližné ceny)

- spotřeba nafta 6l/100 km a benzín 7l/100km.

A při 120000 km náběhu je potřeba u nafty udělat ještě navíc rozvody, ty stojí cca 12000,- kč

Počítal jsem s pravidelným servisem po 20000 km
- náklady u nafty 5000,- kč/prohlídka + 12000,- kč rozvody, spotřeba 6l/100km cena 32,-Kč/l
- náklady u benzínu 3500,- kč/prohlídka, spotřeba 7l/100km cena 31,-kč/l

A nafta vychází v tomto případě po 4 letech vítězně o 7000,- kč, ale bez rozdílu pořizovací ceny. Potom prohraje o 13000,- kč. Dále by se mohl zohlednit následující prodej, kdy se nafta může prodat o cca 5000,- - 15000,- kč dráž.

Takže v podstatě je jedno s čím člověk jezdí, pokud najede 30000 km/ročně. S větším proběhem asi vyhraje o něco nafta.

Re: Spotřeba Mazdy 6 2.0 MZR / 2.0 MZR-CD

PoslaťNapísal: Pon Máj 05, 2008 8:09 pm
od PVD
Sedvo: moc díky, přesně takovýhle přehled jsem potřeboval. Perfektní, moc díky.
Myslím, že skončíme u benzínu, nemůžu se dočkat až to vytočím (samozřejmě až se to zajede) na alespoň těch 5500ot/min... :D

Re: Spotřeba Mazdy 6 2.0 MZR / 2.0 MZR-CD

PoslaťNapísal: Pon Máj 05, 2008 8:16 pm
od Gib
:jo tak tak, mozem potvrdit, bol to zazitok ... ale pozor, v 5500rpm sa z nej uz stava zbran :mrk :palec

Re: Spotřeba Mazdy 6 2.0 MZR / 2.0 MZR-CD

PoslaťNapísal: Pon Máj 05, 2008 8:19 pm
od MrSix
majki píše:A je rozdiel, aby ti motor tahal po dobu 1800 otacok alebo po takmer dvojnasobnu dobu 3500 otacok, no nie?

To nepostacuje na urcenie dynamiky. Dolezite je pomer max/min (myslim pomer maximalne a minimalne otacky, pocas ktorych mam pozadovany krutiaci moment). Vysvetlim ti to prikladom:

Vezmime si dve auta (povedzme tie nase Mazdicky 6), jedna ma diesel s rozsahom pouzitelnych otacok 1800 az 3600, druha ma benzinovy motor s rozsahom pouzitelnych otacok 4000 az 7500 (dal som tam take hodnoty, aby pasovali k tvojim rozsahom 1800 u prveho motora, a 3500 u druheho). Zjednodusim si to predpokladom, ze obe auta maju rovnaky pocet prevodovych stupnov, a obe ich maju priblizne rovnako rovnomerne odstupnovane (znamy to "pilovy" prevodovy diagram), a priblizne rovnaku akceleraciu z 0 na 100km/h.

ak na aute s tym prvym motorom budem mat pri urcitom prevodovom stupni pri otackach 1800 rychlost 60km/h a zacnem akcelerovat, tak bez preradenia zrychlim na 60*(3600/1800), t.j. na 120 km/h.
Na druhom aute budem mat pri otackach 4000 a rovnakom prevodovom stupni tiez pociatocnu rychlost 60km/h, zacnem akcelerovat, a ked motor vytocim do 7500 (a je cas preradit), budem mat rychlost 60*(7500/4000), t.j. 112.5 km/h

Chcem tym povedat asi tolko, ze dolezite nie je to, po aku dobu (kolko otacok) mi taha motor, ale pomer medzi hornou a dolnou hranicou vyuzitelneho pasma otacok.

Re: Spotřeba Mazdy 6 2.0 MZR / 2.0 MZR-CD

PoslaťNapísal: Pon Máj 05, 2008 8:21 pm
od Sedvo
Já právě uvažuji, že taky vyměním a taky počítám. Ale u mě asi vyhraje nafta.

Re: Spotřeba Mazdy 6 2.0 MZR / 2.0 MZR-CD

PoslaťNapísal: Pon Máj 05, 2008 8:27 pm
od MrSix
Inak este jeden faktor by som prihodil do debaty na temu benzin versus nafta, a sice:

Benzin vybuchuje, nafta "iba" hori. Myslim (ciste teoreticky!) na moznost havarie, poskodenia nadrze, a uniku paliva. Benzinove vypary velmi lahko vybuchuju. Nafta naproti tomu len hori, a pri normalnej teplote navyse dost neochotne (kto ma skusenosti s vykurovacimi pecami na naftu tak vie, ze zapalit ju nieje vobec jednoduche). Ale ako vravim, to sme len v teoretickej oblasti. Samozrejme prajem nam vsetkym aby sa nam autonehody vyhybali! :-)

Re: Spotřeba Mazdy 6 2.0 MZR / 2.0 MZR-CD

PoslaťNapísal: Pon Máj 05, 2008 8:37 pm
od Suky
Věčná polemika nafta x benzín.
Podobně jako s otáčkami je to i se spotřebou.
S benzínem jsem jezdil od 6.7 do 13 l/100 km, běžně za 10
S naftou jezdím od 5.5 do 7.5 l/100 km, běžně za 6.

Jak psal myslím Tom - dieselu tolik nevadí těžká noha, takže pro mne není jiná volba :spik2