Stránka 3 z 5

Re: Spotřeba Mazdy 6 2.0 MZR / 2.0 MZR-CD

PoslaťNapísal: Pon Máj 05, 2008 8:51 pm
od TomAnt
Ozaj chuapi, ako je to v rovnici diesel vs. kratke trasy?

Re: Spotřeba Mazdy 6 2.0 MZR / 2.0 MZR-CD

PoslaťNapísal: Pon Máj 05, 2008 9:00 pm
od Gib
Neprovokuj ich :o)

Re: Spotřeba Mazdy 6 2.0 MZR / 2.0 MZR-CD

PoslaťNapísal: Pon Máj 05, 2008 9:02 pm
od PVD
MrSix: dobře jsi to sepsal. Prostě je to o tom, co komu vyhovuje.
Po zkušenostech s dieslem se přikláním k benzínu, ačkoliv jak říkám, je to dobrý pocit toho tahu. Ono ale když člověk nastartuje a má zadek auta u vchodových dveří a jde tam třeba malé dítě apod., tak je to skutečně nechuť jakej smrad z auta vychází. Potom mě vadí háklivost na opravy a v neposlední řadě i ten zvuk. Ačkoliv u Mazdy 6 je to už vychytané a jak říkám, uvnitř jsem jízdu v dieslu nepozoroval, pořád na tichost benzínového dvoulitru nic nemá...
Uvidíme, zítra budeme moudřejší po projížďce.. teďka je ještě otázka zda zvolit první jízdu s benzínem nebo dieslem. :D

Suky: však právě, pro tvůj styl jízdy je to ten diesel. pro poklidnou jízdu na dlouhé trasy plynulou rychlostí v mezích zákona je to v podstatě jedno.. ;)

TomAnt: krátké trasy jsou pro diesel rozhodně vždy horší, ovšem u benzínu, když jsme měli V6, byl problém se svíčkama, pokud člověk nastartoval a třeba hned vypnul (povyjetí z garáže apod., jak mnoho lidí dělá)

Re: Spotřeba Mazdy 6 2.0 MZR / 2.0 MZR-CD

PoslaťNapísal: Pon Máj 05, 2008 9:29 pm
od Sedvo
TomAnt píše:Ozaj chuapi, ako je to v rovnici diesel vs. kratke trasy?


No zrovna u 2.0 MZR-CD bych se nebál. Jelikož má standartně předehřev motoru, nedej bože, si člověk připlatí a má nezávislé topení. Tak se benzín může jít bodnout.

Jinak můj otec to měl možnost v zimě vyzkoušet. Do práce v zimě jezdí normálně 626 GF 2.0 benzín, vzdálenost 10 km a půjčil jsem mu svou naftouvou M6 a ta se zahřela rychleji, tak jak ten jeho benzín. Sám byl překvapený.

Takže u 2.0 MZR-CD v tomto problém není.

Re: Spotřeba Mazdy 6 2.0 MZR / 2.0 MZR-CD

PoslaťNapísal: Pon Máj 05, 2008 9:36 pm
od Gib
Sedvo ale problem asi nie je v tom, ci sa to skor/neskor zohreje ale v tom, ze dieslu pokial viem najviac vadi, ked ho zahrejes na prevadzkovu teplotu a potom hned vypnes. Benzin na to tak nachylny nie je. Ale nie som odbornik, toto som len od odbornikov pocul :mrk

Re: Spotřeba Mazdy 6 2.0 MZR / 2.0 MZR-CD

PoslaťNapísal: Pon Máj 05, 2008 9:53 pm
od Sedvo
Je pravda, že u nafty je studený start trochu náročnější, ale že by byl náchylnější na opotřebení, tak to asi ne.

No jenomže 2.0 MZR-CD se zahřeje na provozní teplotu o dost rychleji (trvá to cca 1,5 - 2 minuty), tak jak většina benzínů.

A jak jsem psal, u této nafty je možné si nechat dodělat úplné nezávislé topení tzn. načasuju a sedám do vyhřátého interiéru a motor má provozní teplotu.

Re: Spotřeba Mazdy 6 2.0 MZR / 2.0 MZR-CD

PoslaťNapísal: Pon Máj 05, 2008 10:12 pm
od PVD
Sedvo: můžeš trochu přesněji popsat, jak to nezávislé topení funguje? :)
Předem díky ;)

Re: Spotřeba Mazdy 6 2.0 MZR / 2.0 MZR-CD

PoslaťNapísal: Pon Máj 05, 2008 10:36 pm
od Sedvo
Tady jsem trochu hledal a osobáku se týká to teplovodní. Mazda nemá jenom ovladač, toto topení se spouští při nastartování a když je nízká okolní teplota. Jinak dodělání v Mazdě na plně nezávislé topení s ovladačem stojí cca 13000,- Kč.

http://www.autoklimatizace.cz/cz/nt_zaklad.php

Re: Spotřeba Mazdy 6 2.0 MZR / 2.0 MZR-CD

PoslaťNapísal: Pon Máj 05, 2008 10:52 pm
od PVD
Takže to nezávislé topení je v Mazdě6 automaticky, jen se dokupuje úplně nezávislé, neboli že zapnu vyhřívání i při vypnutém motoru, rozumím dobře?
Přijde mě to lepší jak vyhřívání sedaček.. :)

Re: Spotřeba Mazdy 6 2.0 MZR / 2.0 MZR-CD

PoslaťNapísal: Pon Máj 05, 2008 10:53 pm
od Sedvo
Má to jenom naftová. A máš pravdu, je to rozhodně lepší jak vyhřívání sedaček. A pochopil si to správně, prostě je to ještě jeden motůrek.

Re: Spotřeba Mazdy 6 2.0 MZR / 2.0 MZR-CD

PoslaťNapísal: Pon Máj 05, 2008 11:07 pm
od PVD
Takže ta jednotka topení, co se dá dokoupit k benzínu, je vlastně to samé jen pro benzín?
Jinak super, moc díky za vysvětlení, to přineslo dalšího brouka do hlavy.. :)

Re: Spotřeba Mazdy 6 2.0 MZR / 2.0 MZR-CD

PoslaťNapísal: Pon Máj 05, 2008 11:21 pm
od Sedvo
U benzínu to stojí cca 35000,- Kč.

Re: Spotřeba Mazdy 6 2.0 MZR / 2.0 MZR-CD

PoslaťNapísal: Uto Máj 06, 2008 12:17 am
od TomAnt
Gib píše:Neprovokuj ich :o)

To nebolo myslene ako provokacia, to som sa realne pytal, lebo ma to zaujima a doteraz som sa o to nejak nezaujimal... Cize, chcel som vediet (ak si odmyslime rocny najazd km), ci je dolezity aj udaj o profile jazd, napriklad take moje, 10-15 km trasy, ci by s tym bol diesel OK, alebo nemam ani teoreticky o diesli vobec uvazovat.

Re: Spotřeba Mazdy 6 2.0 MZR / 2.0 MZR-CD

PoslaťNapísal: Uto Máj 06, 2008 8:39 am
od Sedvo
Pokud zvolíš 2.0 MZR-CD, tak ten s tím nemá problém. Viz. thread výše - popsáno přídavné a nezávislé topení atd.

Re: Spotřeba Mazdy 6 2.0 MZR / 2.0 MZR-CD

PoslaťNapísal: Uto Máj 06, 2008 8:48 am
od MrSix
Na kratke trasy (behanie po meste) je vhodnejsi asi benzinovy motor. Okrem argumentov ktore uz odzneli pridam aspon jeden, a sice startovanie:

nastartovat dieselovy motor, to "potiahne" z baterie viac, ako benzinovy. Dovodom je jednak zhavenie, ale predovsetkym odpor motora (vyssi kompresny pomer, vyssi tlak medzi kruzkami a valcom, atd.). Navyse naftovy motor musi pri startovani dosiahnut urcite otacky, inak nenaskoci (to vyplyva z jeho principu). Z toho vyplyva aj to, ze dobit bateriu na uroven ktoru mala pred nastartovanim trva u dieseloveho motora obvykle dlhsie, nez u podobneho benzinoveho motora. Kratka trasa po meste na toto nestaci, a naboj baterie klesa. Aj mne sa stalo, ze ked som sa v zime vozil do prace (3-4km po meste) a nesiel ziadnu dlhsiu trasu, po dvoch-troch tyzdnoch takeho jazdenia uz som ledva nastartoval. Bateria sa jednoducho nestihla za taku kratku dobu dobit. S benzinovym motorom je toto riziko nizsie, lebo na nastartovanie potrebuje menej energie z akumulatora...