Je to dobré auto, leta jsem s ním jezdil. Je to snad jedno z nejlevnějších aut co nemá rámy dveří. To je dost frajéřinka.
Auto je dost spolehlivé, koukni se na motor, jestli nějak neteše kolem olej, a jestli nějak necinká to by byl přidřenej. Všeobecně platí, že japonská auta mají kontrolu oleje nastavenou dost špatně resp. už za hranicí. Tedy pokud se rozsvítí kontrolka oleje, tak je to na okamžité odstavení u krajnice. Každý další kilometr navíc je riziko zadření motoru. A to uživatelé často nevědí a přidřou ho.
Jinak je potřeba mít to zadní křídlo. S ním jsou jízdní vlastnosti ve vyšších rychlostech cca o 30% lepší. Čím rychleji se jede, tak tím drží na silnici líp. V 1.8 to dosahuje na rovině max tak 205 Km/h. U 323 sedanu nemá křídlo prakticky žádný význam, jelikož zadní část vozu není k tomuto účelu tvarovaná, ale u fka je ideální. Když jede fko rychle, tak je cítit jak zadní část opravdu drží víc než při pomalé jízdě. Ne že by zadní část nějak tancovala, to rozhodně ne, ale při vysokých rychlostech je to fakt pohodlné a nemusí být člověk pořád ve střehu a cítí při řízení spolehlivost. Když to u 323 sedanu je znát, že není pro vyšší rychlost tvar karoserie přizpůsobený a nejede se tak pohodlně.
Vysouvací anténa je dnes už taky jen frajeřinka, bacha na myčku.
Jinak kufr je trochu menší než u 323 sedanu a na zadních sedačkách je trochu blízko střecha, ale pořád lepší než v Audi TT.
Jinak opravdu auto bez problémů a je na něj dostatek náhradních dílů.
Je to docela nízké auto, ne o moc, ale je to znát, při parkování se musí dávat pozor na obrubník, jinak se zničí spojler.
A při vystupování mají starší osoby trochu problém.
Jinak jedná se vlastně o sportovní auto s plnohodnotným sezením i na zadních sedačkách a s pěti dveřmi. Což se opravdu nevidí a v běžném používání je to fakt praktické. Cestující vzadu mohou nezávisle na řidiči ven a kratší dveře jsou lepší při parkování.
Spotřeba je cca 8,5l ve městě tak 10,5 při razantní jízdě i víc.
Pořizovací cena nové 323f byla tenkrát cca 450 - 490 tis.