Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

Spotřeba Mazdy 6 2.0 MZR / 2.0 MZR-CD

Zháňate dobrého mechanika, garáž? Potrebujete odbornú radu? Skúste sa spýtať tu...

Spotřeba Mazdy 6 2.0 MZR / 2.0 MZR-CD

Poslaťod PVD » Ned Máj 04, 2008 4:45 pm

Chci poprosit kohokoliv, kdo má Mazdu 6 dvoulitr buď benzín nebo diesel a jezdí alespoň trochu delší trasy (což u tak velkého auta očekávám - více jak 100km hlavně dálnice apod.), zda by mě mohl napsat jak se pohybujou jeho spotřeby, jak moc háklivé je to na styl jízdy (a taky jakým stylem jezdí) apod. Osobně preferuji benzín a myslím, že bychom za 7litrů s ním zvládli jezdit, ale chci se přesvědčit, nakolik jsou mé představy reálné.
Momentálně s Mondeem Combi 2,2TDCi je spotřeba 6litrů, většinou jsou dlouhé cesty třeba z Prahy do Košic apod., zřídkakdy popojížďky.
No a pokud k tomu přidáte i osobní postřehy na diesel, zda je taky tak tichý a spolehlivý jako benzín, budu nesmírně rád.
Všem předem díky. :)
Mazda2 1.3 MZR 75k CE Pro Obrázok
PVD
Prispievateľ
 
Príspevky: 144
Registrovaný: Sob Mar 15, 2008 11:54 am
Bydlisko: Stará Boleslav

Poslaťod Sedvo » Ned Máj 04, 2008 4:54 pm

Mám naftovou 100 kW - spotřeba +-6l/100km. Teď mi trochu klesla na cca 5,7l/100km.

Denně najedu 100 km -jezdím 50km do práce a zpět - klidná jízda cca 110 - 130 km/h - spotřeba cca 5 - 5,5 l/100 km, jinak to ostatní mi zvedne Brno, jelikož pracuji v centru.

Naftový motor je tichý, pěkně táhne a spolehlivost je příkladná - jedině SCV ventil dělal problémy (ten mi ještě neodešel)

Nevýhoda - drahé rozvody jako čert - cca 16000,- i s olejem atd. co se má dělat ve 120000km

Benzín má výhodu rozvodového řetěze.
Mazda 6 2.0 MZR - CD GTA Obrázok
Obrázok užívateľa
Sedvo
NadMazďák
 
Príspevky: 3333
Registrovaný: Sob Mar 04, 2006 7:25 pm
Bydlisko: Klobouky u Brna
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod Posco » Ned Máj 04, 2008 9:08 pm

Ahoj, ja mam diesel 89 kW. Doteraz som mal zimne pneumatiky (195/65/15) a priemernu spotrebu som mal 5,8. Jazdim vacsinou dialnice cca 130km/h vzdialensot 80km - 350 ked idem domov. :)
Teraz mam letne pneu (205/55/16) mam pocit ze spotreba je trosku vyssia, mozno tak 6.2 - 6.5 pocitam, ale zatial som isiel iba cca 80 km.
Obrázok užívateľa
Posco
VIP 2008
 
Príspevky: 99
Registrovaný: Uto Dec 18, 2007 9:16 am
Bydlisko: Poprad, Bratislava
Znalosť automobilov: 3. Mam už čosi odjazdené, začínam sa rozhliadať po olejoch, filtroch a spotrebnom materiáli.

Poslaťod PVD » Ned Máj 04, 2008 9:24 pm

Sedvo: spotřeba mě nepřekvapuje, to je viditelně v pořádku. Ty rozvody jsou potřeba s olejem každých cca. 120tkm? To potom není zas tak drahý, to by se dalo skousnout.
Benzín má tedy narozdíl od dieslu řetěz. Není ale výrazně dražší na výměnu?
SCV ventil bude mít myslíte problémy i u nové Mazdy 6? Přecijen myslím, že motory upravovali.

Posco: nestrašte, na naší vyhlídnuté Mazdě 6 mají být 17" disky, tak snad se to tolik neprojeví.

Jinak v případě bydliště v okolí Prahy byste kupovali u jakého prodejce?
Mazda2 1.3 MZR 75k CE Pro Obrázok
PVD
Prispievateľ
 
Príspevky: 144
Registrovaný: Sob Mar 15, 2008 11:54 am
Bydlisko: Stará Boleslav

Poslaťod Posco » Ned Máj 04, 2008 9:34 pm

Prevodova retaz sa nevymiena, takze tam odpada nutnost vymeny.

Zatial je to iba moj subjektivny pocit a Sedvo urcite tiez ma minimalne 16''kolesa mozno aj viac. :)
Obrázok užívateľa
Posco
VIP 2008
 
Príspevky: 99
Registrovaný: Uto Dec 18, 2007 9:16 am
Bydlisko: Poprad, Bratislava
Znalosť automobilov: 3. Mam už čosi odjazdené, začínam sa rozhliadať po olejoch, filtroch a spotrebnom materiáli.

Poslaťod Sedvo » Ned Máj 04, 2008 10:29 pm

Mám 16" a Doktor mě odradil od 17", že už je to moc tvrdé a jde cítit jakákoli díra či hrbol na cestě.

Tak to jsem platil komplet za celou prohlídku 16000,-Kč - pro někoho je to hodně peněz.

Co se týká SCV ventilu, tak už u faceliftu s tím problém nebyl, aspoň jsem neslyšel, že by byl nějaký problém.
Rozvodový řetěz se nemění, ten by měl být na celou životnost motoru, ale cca 400000 km by se mohl vyměnit - půjde to slyšet až se natáhne.
Jinak spotřebu mám na letních nižší cca o 3 dcl oproti zimákům.

Jinak pokud by si volil naftu po f/l, která má 105 kW, tak tam je lepší převodovka, tedy 6-tý stupeň dost snižuje otáčky a při 130km/h točí cca 2200rpm (jinak pro příklad mně točí 2600 rpm) - tam je jasné, že f/l by měl mít nižší spotřebu.
Mazda 6 2.0 MZR - CD GTA Obrázok
Obrázok užívateľa
Sedvo
NadMazďák
 
Príspevky: 3333
Registrovaný: Sob Mar 04, 2006 7:25 pm
Bydlisko: Klobouky u Brna
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod Gib » Ned Máj 04, 2008 10:55 pm

Mazda 6 2.0i F/L 108kW Mio C520 iGO8
I don't wanna change the world, I don't want the world to change me!
Obrázok užívateľa
Gib
Top Mazďák
Top Mazďák
 
Príspevky: 2110
Registrovaný: Ned Aug 06, 2006 9:40 pm
Bydlisko: Rodná hruda

Poslaťod majki » Pon Máj 05, 2008 8:58 am

Ja jen upresnim, ze PVD se poohlizi po NOVE M6, nicemene spotreba by mela byt podobna jako u F/L predchozi M6 :)
Fabbrica Italiana Automobili Torino
Obrázok užívateľa
majki
Administrator VIP 2009
Administrator VIP 2009
 
Príspevky: 11830
Registrovaný: Str Apr 28, 2004 9:28 pm
Bydlisko: metropolitan
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod Sedvo » Pon Máj 05, 2008 10:38 am

Majki ještě nižší cca o 4 dcl.

Já mám napsaný průměr 6,5 l/100km
F/L 105 kW má průměr 6,0 l/100 km
A new M6 má průměr 5,6 l/100 km.

Bude záležet jak s tím člověk bude jezdit. Ale s naftovou jsem měl tu čest a je to paráda. Taky si na ni brousím zuby.
Mazda 6 2.0 MZR - CD GTA Obrázok
Obrázok užívateľa
Sedvo
NadMazďák
 
Príspevky: 3333
Registrovaný: Sob Mar 04, 2006 7:25 pm
Bydlisko: Klobouky u Brna
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod PVD » Pon Máj 05, 2008 3:05 pm

Sedvo: no co jsem jel na Mazdakvasu s tou M6 na 18", tak jsem nic necítil, ale to je samozřejmě daný tím, že je to nový.. kupovat budeme novou M6, vím, že celkově by to mělo bejt nižší než předchůdci, ale chci mít představu.
16000Kč tedy bylo za prohlídku ve 120tkm a nebo je to cca každu prohlídku po 20tkm?
jak benzín, tak diesel mají 6ti kvalt, takže věřím, že spotřeba oproti první M6 bude nižší, což i tabulky nasvědčují, přesto jak říkám, chtěl jsem získat přesnější představu jak moc kecají apod. Protože třeba s M2 na papírovou hodnotu nikdy nedosáhnu. :)
Jinak jezdit - dlouhodobou spotřebu s 2,2TDCi Mondeem (155k) máme po 45tkm 6l/100km, což považuji za hodně slušné a myslím, že to vypovídá o stylu jízdy. S autem budu já jezdit zřídkakdy, je to pro otce na dlouhé trasy většinou několik set na jedno nastartování.. Poctivě vždy chladí turbo a žhaví nazačátku. První rok byl nájezd 36tkm, což je potom jasné, že se spíše vyplatí diesel. Ovšem po zkušenostech s háklivostí dieslů přemýšlíme o benzínu, který je legendární, spolehlivý, tichý! a přitom svižný.. 6ti kvalt je velmi příjemný.
Z9tra se jdeme projet jak s benzínem, tak dieslem, tak jsem zvědavej. Trochu mě ten diesel na Mazdakvasu přišel línější, ale jen nepatrně. Uvidíme.
Mazda2 1.3 MZR 75k CE Pro Obrázok
PVD
Prispievateľ
 
Príspevky: 144
Registrovaný: Sob Mar 15, 2008 11:54 am
Bydlisko: Stará Boleslav

Poslaťod majki » Pon Máj 05, 2008 3:17 pm

Mno nevim, zda pri najezdu 36tkm, dnesni cene nafty, vyssi cene garancnich prohlidek a priplatku za diesel se to jeste vyplati...otazkou je, jak dlouho si ho chcete nechat, ze :)
Fabbrica Italiana Automobili Torino
Obrázok užívateľa
majki
Administrator VIP 2009
Administrator VIP 2009
 
Príspevky: 11830
Registrovaný: Str Apr 28, 2004 9:28 pm
Bydlisko: metropolitan
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod PVD » Pon Máj 05, 2008 3:31 pm

Tak přece Mazda je na celý život, ne? :)
pokud jsem si počítal tak v hlavě, tak menší spotřeba celkem v pohodě vykompenzuje korunový rozdíl nafty/benzínu a ještě po dejme tomu 3letech vrátí 20000Kč rozdílu. Ovšem osobně prostě diesel beru jen kvůli tahu, jinak nemám rád, smrdí, čoudí, je hlučnej apod. Ovšem ten zvuk u Mazdy 6 je někde absolutně jinde. ;)
Jaký jsou zhruba rozdíly pravidelný servisní prohlídky dieslu a benzínu?
Mazda2 1.3 MZR 75k CE Pro Obrázok
PVD
Prispievateľ
 
Príspevky: 144
Registrovaný: Sob Mar 15, 2008 11:54 am
Bydlisko: Stará Boleslav

Poslaťod MrSix » Pon Máj 05, 2008 3:39 pm

S tou spotrebou su trosku optimisti, skutocnost je asi polovica. Otestovali sme to s kamosom (on ma novu M6, ja predoslu, oba s dieselom). Po 200km ukazoval jeho PP o 0.2L/100km menej, ako moj. Az potom nam ale napadlo, ze on siel celu cestu za mnou, takze aj odpor vzduchu moze hrat rolu. Este taky detail, on ma asi 5000km najazdene, ja 9000 (takze maly rozdiel v zabehu)...

Kazdopadne jazdny styl urobi ovela vacsi rozdiel. Na mojej testovacej streke mozem ist za 5.3/100 (ked dodrzujujem predpisy a idem 50/100/130, napriek tomu ziadna eko-rally) ale aj za 7/100 (ak tomu dupnem a idem 70/120/160).
Mazda6/Sport, CD143, Plusline (2007)
Mazda6/SportCombi, G194, Revolution (2019)
MrSix
Prispievateľ
 
Príspevky: 486
Registrovaný: Ned Dec 30, 2007 7:33 pm

Poslaťod majki » Pon Máj 05, 2008 4:01 pm

PVD píše:Tak přece Mazda je na celý život, ne? :)
pokud jsem si počítal tak v hlavě, tak menší spotřeba celkem v pohodě vykompenzuje korunový rozdíl nafty/benzínu a ještě po dejme tomu 3letech vrátí 20000Kč rozdílu. Ovšem osobně prostě diesel beru jen kvůli tahu, jinak nemám rád, smrdí, čoudí, je hlučnej apod. Ovšem ten zvuk u Mazdy 6 je někde absolutně jinde. ;)
Jaký jsou zhruba rozdíly pravidelný servisní prohlídky dieslu a benzínu?

vrati ti 20tkc, ktere za ty tri roky vydas navic u nafty za GP. Pokud si dobre pamatuji, delaly se vypocty, od kdy se vyplati nafta a tusim, ze ve starych dobach cen nafty, kdy byla levnejsi nez benal, to vychazelo na 30tkm rocni najezd pri vlastnictvi noveho auta po dobu ctyr let. Nyni po narustu cen nafty se to prehouplo do hladiny 40-45tkm rocne.
Ale jak rikam, chce to vzit kalkulacku a pocitat. Ceny garancek by vam mel autorizovany prodejce/servis bez remcani sdelit.

PS: Co mate porad s tim zatahem? Ja tomu na chut fakt neprisel, protoze treba ta 1.6 ve Focusu zacne pri 1700 ot tahnout a ve 3500 nastane konec a tradaaaaa...kdezto benzin sice nastoupi az v cca 2500, ale tahne krasne az do 5-6tisic a to je parada, s tim si clovek krasne vyhraje...
Fabbrica Italiana Automobili Torino
Obrázok užívateľa
majki
Administrator VIP 2009
Administrator VIP 2009
 
Príspevky: 11830
Registrovaný: Str Apr 28, 2004 9:28 pm
Bydlisko: metropolitan
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod PVD » Pon Máj 05, 2008 4:08 pm

majki: ano, od 2500 (teda u M2 od 3500) a táhne dlouho, krásnej zvuk, to souhlasím. Ale tady jde právě o to, že jedeš za nějakým courákem, jsi těsně pod hranící 2000ot/min, najednou skulinka na předjíždění jen sešlápneš a jsi tam, rozjezdi na křižovatkách (krom nutnosti okamžitého přeřazení na dvojku) jsou taky o něčem jiném.. prostě diesel má své kouzlo, zvláště silný.. ale jak říkám, osobně mám raději benzín minimálně kvůli zvuku..

kalkulačku vememe a uvidíme. :)
Mazda2 1.3 MZR 75k CE Pro Obrázok
PVD
Prispievateľ
 
Príspevky: 144
Registrovaný: Sob Mar 15, 2008 11:54 am
Bydlisko: Stará Boleslav

Ďalší

Späť na Potrebujem poradiť, zohnať...

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Google [Bot] a 1 hosť

cron